Historia powstania Lewiatan Małopolska

Lewiatan Małopolska został powołany do życia początkowo jako oddział „Lewiatana”, a od 1999 roku istnieje jako niezależna spółka. Lewiatan Małopolska Sp. z o.o. , która na podstawie umowy z Lewiatan Holding S.A. ma prawo do udzielania znaku „Lewiatan” sklepom na terenie województwa Małopolskiego.

Udziały w Lewiatan Małopolska Sp. z o.o. objęte są przez samodzielne podmioty gospodarcze – sklepy spożywcze, a jego Zarząd stanowią przedstawiciele największych placówek handlowych. Taka organizacja spółki pozwala na najlepsze reprezentowanie stanowiska całej sieci w stosunku do partnerów handlowych.

Uczestnictwo w Polskiej Sieci Handlowej Lewiatan oznacza przynależność do największej i najdłużej funkcjonującej na rynku polskim sieci franczyzowej.

Prezentacja Lewiatan Małopolska Sp. z o.o.

Lewiatan Małopolska zrzesza obecnie w swojej sieci ponad 200 sklepów i zatrudnia prawie 3500 osób. Sklepy zlokalizowane są w Krakowie oraz na terenie województwa Małopolskiego. Łatwo je rozpoznać dzięki wyraźnym oznaczeniom logo „Lewiatan”.

Przeciętny sklep ma 400 m kw. powierzchni całkowitej. Łącznie cała sieć Lewiatan Małopolska dysponuje powierzchnią sprzedaży ok. 65 tys. m kw., co odpowiada powierzchni kilkunastu hipermarketów. Dzięki osiedlowej lokalizacji sklepów - Lewiatan jest zawsze bardzo blisko klientów. Do ich dyspozycji przeznaczonych jest łącznie 560 kas. Sklepy sieci Lewiatan Małopolska odwiedza codziennie około 285 000 klientów. Bogata oferta sklepów to około 6.500 artykułów w branży spożywczej i przemysłowej oraz szeroka gama produktów w marce własnej „Dobry produkt, Dobra cena”, które skutecznie konkurują z markami własnymi zachodnich sieci. Sumaryczna długość półki sklepów Lewiatan Małopolska to 65300 mb. (ponad65 kilometrów !). W sklepach Lewiatan Małopolska zatrudnionych jest blisko 3500 osób, które codziennie dbają o ta aby zakupy odbywały się w komfortowych warunkach oraz przyjaznej atmosferze. Roczny obrót wszystkich sklepów zrzeszonych pod szyldem małopolskiego Lewiatana osiągnął w 2012 roku poziom 1 miliarda 200 milionów złotych.

Lewiatan Małopolska od początku swojej działalności organizuje cyklicznie akcje promocyjne poparte wydawaniem gazetek reklamowych, które klienci otrzymują bezpośrednio do mieszkań (rocznie 4 miliony szt). Zorganizowaliśmy również 11 edycji programów lojalnościowych, w których w zamian za zakupy w naszej sieci klienci otrzymali ponad 1 milion nagród ( garnki, termosy, patelnie, filiżanki, cukiernice, ręczniki itp.).

Od kilku lat dysponujemy własnymi nośnikami reklamowymi ( tzw. Billboardy ), na których cotygodniowo prezentowane są oferty szczególnie polecanych produktów w bardzo atrakcyjnych cenach.

Cele działania Lewiatan Małopolska Sp. z o.o.

Celem działania Lewiatan Małopolska jest integracja polskiego handlu detalicznego poprzez jego rozbudowę i stworzenie bardzo silnej grupy zakupowej, zdolnej negocjować najlepsze warunki handlowe od producentów i dystrybutorów. Lewiatan Małopolska podejmuje również wiele innych działań na rzecz członków swojej sieci, np.:

Celem sieci sklepów Lewiatan jest również stworzenie silnej obecności marketingowej na rynku. Wszystko to ma służyć podniesieniu jakości świadczonych usług dla naszych klientów oraz budowaniu silnej i dobrze rozpoznawalnej marki na rynku.

Informacje dla Franczyzobiorców

Zasady przyjmowania do Lewiatan Małopolska Sp. z o.o.

Do sieci Lewiatan Małopolska Sp. z o.o. przyjmowane są sklepy w oparciu o różne kryteria:

a) minimum 150 m2 powierzchni sprzedaży

b) określony obrót miesięcznie

c) dobra kondycja finansowa – potwierdzona stosownymi dokumentami

d) mocna pozycja placówki wśród społeczności lokalnej

e) lokalizacja sklepu nie powodująca bezpośredniej konkurencji z już istniejącymi sklepami zrzeszonymi w sieci Lewiatan Małopolska

Pozostałe kryteria dostępne są w siedzibie Lewiatan Małopolska Sp. z o.o.

Ostateczną decyzję o przyjęciu sklepu podejmuje Zarząd spółki Lewiatan Małopolska Sp. z o.o. Od członków sieci Lewiatan Małopolska nie są pobierane żadne opłaty związane z przyłączeniem do sieci. Przyjęte przez Lewiatan zasady pozwoliły na utworzenie jednorodnej sieci sklepów dysponującej dużym asortymentem oraz bogatą ofertą usług i towarów dla klientów.