Lewiatan Małopolska został powołany do życia początkowo jako oddział „Lewiatana”, a od 1999 roku istnieje jako niezależna spółka. Lewiatan Małopolska Sp. z o.o. , która na podstawie umowy z Lewiatan Holding S.A. ma prawo do udzielania znaku „Lewiatan” sklepom na terenie województwa Małopolskiego.
Udziały w Lewiatan Małopolska Sp. z o.o. objęte są przez samodzielne podmioty gospodarcze – sklepy spożywcze, a jego Zarząd stanowią przedstawiciele największych placówek handlowych. Taka organizacja spółki pozwala na najlepsze reprezentowanie stanowiska całej sieci w stosunku do partnerów handlowych.
Uczestnictwo w Polskiej Sieci Handlowej Lewiatan oznacza przynależność do największej i najdłużej funkcjonującej na rynku polskim sieci franczyzowej.
Lewiatan Małopolska zrzesza obecnie w swojej sieci ponad 267 sklepów i zatrudnia prawie 4200 osób. Sklepy zlokalizowane są w Krakowie oraz na terenie województwa Małopolskiego. Łatwo je rozpoznać dzięki wyraźnym oznaczeniom logo „Lewiatan”.
Przeciętny sklep ma 450 m kw. powierzchni całkowitej. Łącznie cała sieć Lewiatan Małopolska dysponuje powierzchnią sprzedaży ok. 87 tys. m kw., co odpowiada powierzchni kilkunastu hipermarketów. Dzięki osiedlowej lokalizacji sklepów - Lewiatan jest zawsze bardzo blisko klientów. Do ich dyspozycji przeznaczonych jest łącznie 750 kas. Sklepy sieci Lewiatan Małopolska odwiedza codziennie około 350 000 klientów. Bogata oferta sklepów to około 6.500 artykułów w branży spożywczej i przemysłowej oraz szeroka gama produktów w marce własnej „Dobry produkt, Dobra cena”, które skutecznie konkurują z markami własnymi zachodnich sieci. Sumaryczna długość półki sklepów Lewiatan Małopolska to 85.300 mb. (ponad 85 kilometrów !). W sklepach Lewiatan Małopolska zatrudnionych jest blisko 4200 osób, które codziennie dbają o ta aby zakupy odbywały się w komfortowych warunkach oraz przyjaznej atmosferze. Roczny obrót wszystkich sklepów zrzeszonych pod szyldem małopolskiego Lewiatana przekroczył w 2021 roku poziom dwóch miliardów złotych.
Lewiatan Małopolska od początku swojej działalności organizuje cyklicznie akcje promocyjne poparte wydawaniem gazetek reklamowych, które klienci otrzymują bezpośrednio do mieszkań (rocznie 9 milionów szt). Zorganizowaliśmy również 17 edycji programów lojalnościowych, w których w zamian za zakupy w naszej sieci klienci otrzymali kilka milionów nagród ( garnki, termosy, patelnie, filiżanki, cukiernice, ręczniki itp.). Obecnie oferujemy klientom Program Lojalnościowy "Mój Lewiatan", w którym Klienci mogą zbierać punkty i wymieniać je na bony o wartości od 10 zł do 100 zł.
Od kilkunastu lat dysponujemy własnymi nośnikami reklamowymi ( tzw. Billboardy ), na których cotygodniowo prezentowane są oferty szczególnie polecanych produktów w bardzo atrakcyjnych cenach.
Celem działania Lewiatan Małopolska jest integracja polskiego handlu detalicznego poprzez jego rozbudowę i stworzenie bardzo silnej grupy zakupowej, zdolnej negocjować najlepsze warunki handlowe od producentów i dystrybutorów. Lewiatan Małopolska podejmuje również wiele innych działań na rzecz członków swojej sieci, np.:
- ochrony i wspomagania rozwoju uczestników sieci
wspólnej reprezentacji przed władzami wojewódzkimi i samorządowymi
- organizacji handlu produktami w marce „Lewiatan” - obecnie jest to już ponad 500 produktów
- podejmowanie na rzecz uczestników pomocy prawnej i organizacyjnej
- zapewniamy konkurencyjne warunki umów okołobiznesowych, które w znaczący sposób wpływają na obniżenie kosztów działalności (zakup energii elektrycznej, telefonii komórkowej, umowy z dostawcami usług terminalowych)
- zapewniamy również wszystkim naszym Franczyzobiorcom darmowe ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, oraz oferujemy preferencyjne warunki ubezpieczeń majątkowych, medycznych oraz pracowniczych
Celem sieci sklepów Lewiatan jest również stworzenie silnej obecności marketingowej na rynku. Wszystko to ma służyć podniesieniu jakości świadczonych usług dla naszych klientów oraz budowaniu silnej i dobrze rozpoznawalnej marki na rynku.
AI Website Generator